Bejelentkezés (tagjainknak)
E-mail:
Jelszó:
Elfelejtett jelszó
Tagnak jelentkezem

Google
 
Egyesületünk a Magyar Autós Szakmai Szövetség alapító tagja
Egyesületünk a Magyar
Autós Szakmai Szövetség alapító tagja
 
 
 
 
 
Külföldi autóvásárlás fórum (index.hu)
 
 
Alapjáraton az autópiac
2013-10-14
Forrás: nepszava.hu
A válság után tavaly kezdett magára találni a használtautó piac, de az élénkülő import döntő hányada a szürke zónában történik. Az újautó értékesítés pedig egyelőre csak igen visszafogottan bővült az év első kilnec hónapjában és a forgalmat az elmúlt évekhez hasonlóan a vállalati vásárlások mozgatták.
A Magyar Gépjármű-importőrök Egyesülete (MGE) elégedetten nyugtázta az évek óta tartó forgalom csökkenés, illetve stagnálás után már az enyhe javulást is, de a piacnak a válság előtti pozcióit még évekig nem éri el a hazai újautó értékesítés. A piacot még mindíg a flottaautó-vásárlások uralják. A gépjármű eladások érzékeny indikátorai a gazdaság állapotának, s a GDP tavalyi jelentős visszaesését jelezte egyebek mellett a kishaszon járművek forgalombahelyezésének megtorpanása, az addigi bővülés leféjeződése. Erdélyi Péter, az MGE ügyvezető elnöke szerint jelentős előrelépésre ebben a szegmensben sem lehet számítani. Az egyesület adatai azt mutatják, hogy 2013-ban a csökkenés volt tapasztalható egészen augusztusig, amikor kismértékű növekedést mértek, ami folytatódott szeptemberben is. Ennek oka lehetett a beruházásokat támogató kedvezőbb finanszírozási termékeknek és némi gazdasági élénkülés. A gazdasági világválság előtt olyan év is volt, amikor a hazai újautó eladások elérték a 200 ezres darabszámot, de az elmúlt években ennek a negyede is már elfogadható eredménynek számított. Az új gépjármúvek értékesítésének jelebtős visszaesése miatt megélénkült a használtautó kereskedelem. Idén az első kilenc hónapban 2012-höz képest néhány ezerrel több használtautót adtak el. Ugyancsak érdekes változás, hogy a magasabb árkategóriájú kocsik esetében ismét feltűntek a hitelre vásárló ügyfelek. Fojt Attila, Magyar Gépjármű Kereskedők Országos Egyesületének elnöke a Népszavának elmondta, a néhány százezer forintos, kis értékű szegmensben azonban ma is szinte kizárólag készpénzért vásárolnak autót a fogyasztók. A szakember úgy vélte, még mindig sokan, akik korábban 3-4 évente új autót vásároltak, most inkább használtautót vesznek. "Továbbra is az 1-5 éves, közép, alsó-középkategóriás autókat keresik a leginkább, ezekből is van a legkevesebb, így nem cspda, hogy az elmúlt egy évben ezeknek az átlagosan 1,5 millió forintos kocsik néhány százalékkal megdrágultak" - nyilatkozta a Népszavának Fojt Attila. Ez a kategória adja az összes értékesített használtautó 25-30 százalékát. A 10 évesnél idősebb járgányok aránya nagyjából 40 százalék és a két szegmens közötti évjáratokból kerül ki a fennmaradó rész. A szürke importban behjozott autóknak viszont a nagy része idősebb egy évtizednél. Az egyesület elnöke jelezte, hogy az import autók folyamatosan növekvő aránya miatt általában is emelkedtek valamelyest - 3-4 százalékkal - az árak a forint gyengülése, a 300 forint körüli euró árfolyam miatt. A behozatal magasabb sebességbe kapcsolásának oka egyebek mellett a 2012. januárjától módosított, kedvezőbbé tett regisztrációs illeték volt. Az ezredforduló éveiben még 70-80 ezer használtautót hoztak be Magyarországra. Az uniós csatlakozást követően a mahsa regisztrációs adók alaposan lelohasztották a céges és magánimportőrök lelkesedését: a behozatal 25-30 ezerre zuhant. Tavaly a kedvező illetékváltozás hatására az import ismét fölfelé indult és 2012-ben már 55 ezerre bővült. "Az idei évben 70 ezerre becsüljük az import használtautók számát, ami nagyjából az összes eladott használtautó 15 százaléka lehet" - említette Fojt Attila. Üröm az örömben, hogy a növekvő importnak mintegy 70-80 százaléka a szürke gazdaságban cserél gazdát. A múlt évben az 55 ezer import autóból mintegy 40 ezer érkezett szürke importtal - hangsúlyozta Fojt Attila. Sok cég magánimortként hozza be a gépkocsikat. Ez több veszélyt is magában rejt. Fogyasztóvédelmi szempontból aggályos, hogy a vevő nem tudja érvényesíteni az esetleges reklamációját még akkor sem, ha az jogos. A költségvetés pedig milliárdos bevételtől esik el, mert nem folyik be a környezetvédelmi termékdíj, illetve az átírási illeték, ami autónként 40-60 ezer forint is lehet. "Az egyesület emiatt javaslatokkal fordul a szaktárcához, a fogyasztók, valamint a legális kereskedők érdekeinek védelmében. Bihari Tamás


Kommentek

Heero
bukkhegyiandras@gmail.com
2013-12-19 07:40:59
Tisztelt egyesület, tisztelt tagok!!!!

NE csodálkozzunk hogy haldoklik a piac, ha minden jött ment akinek van 500eft locsolópénze, már gépjármű behozatallal foglalkozik!!!!

Ki kellene tisztogatni a piacot.

Csak cég, vagy egyéni vállalkozó kereskedhessen gépjárművel, magánszemélyek NE!
Én céget tartok fenn külön gépjármű kereskedelemre fizetem a járulékokat, de nem tudok olyan emberekkel versenyezni akik nyitott adásvételivel, (névre behozom) megoldásokkal ügyeskednek.

Én a megoldást a hirdetések szűrésében látom, minden gépjármű értékesítéshez magánszemélyeknek igényelni keljen egy HIRDETÉSI AZONOSÍTÓT, az apehtól, és csak ezzel lehessen hirdetést feladni a médiákban.
A hirdetési azonosító igényléséhez kérjenek pontos személyi adatokat (így kibukik aki 100db saját autót ad el egy évben) keljen feltüntetni az árat (így szépen a magánszemélyek is adózhatnak, és elkerülhető a "kevesebbet írunk rá")
- és az otthon kereskedőknek vége lenne, mert ők ugye nem tartanak fent drága autókereskedést, maximum a ház előtt árulhatja, vagy behozza hozzánk bizományba :)

Mi ebben nekünk a jó:
-A magánszemélyek az apeh -al való levelezgetés helyett nekünk kínálnák be gépjárműveiket.
-Kibuliznánk magunknak egy állandó számot így nekünk nem lenne nyűg az egész!
-A legfontosabb: kihullana a FÉRGESE


Szóljon Ön is hozzá! Hozásszólások száma: 1
Becenév: *
E-mail: *
Komment: *