Az autógyártók szövetsége erős évre számít az európai újautó-piacon

A chiphiány biztosan nem szűnik meg idén, de folyamatosan javulni fog a helyzet.

A szakértők becslései alapján eladások tekintetében kifejezetten erős évet zárhat Európa újautó-piaca 2022-ben.

Az LMC Automotive várakozásai szerint az újautó-értékesítés nagyságrendileg 8,3 százalékkal fog emelkedni idén Nyugat-Európában, így a teljes értékesített mennyiség elérheti a 11,47 milliót. A járvány előtti utolsó évben, 2019-ben összesen 14,29 millió új autót adtak el a kontinensen. Az ACEA úgy számol, hogy 2022-ben az Európai Unióban az eladások 7,9 százalékkal 10,5 millióra emelkednek majd idén, ami 20 százalékkal alacsonyabb, mint a 2019-es eredmény.

Mivel a globális termelést továbbra is korlátozza az alkatrészek, különösen a mikrochipek hiánya, így az LMC szerint a jobb piaci erdmények elérésében az ellátási hiány számít az elsődleges hátráltató tényezőnek. Az év előrehaladtával javul majd a helyzet, de a 2022-es eredmények jóval elmaradnak majd a járvány előtti szinttől, ráadásul a fejlődés lehetséges akadálya lehet az infláció megugrása – olvasható az LMC közleményében.

eladásra váró új autók egymás melletet

Az ACEA úgy látja, hogy az év végére stabilizálódni fog a félvezetők ellátásában tapasztalható helyzet. Az elektromos autók egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek, hiszen 2017 és 2021 között tízszeresére nőtt a villanyhajtású modellek értékesítese. Ezen a téren a legnagyobb problémát a töltési infrastruktúra fejletlensége jelenti, hiszen ugyanezidő alatt mindössze 2,5 százalékkal emelkedett a töltőpontok száma az EU területén. Ez pedig komoly hátráltató tényező lehet a fejlődés szempontjából – fejtette ki Olver Zipse, a BMW vezérigazgatója, aki egyúttal az ACEA elnöke is.

Oszd meg ezt a cikket!