Magyarországon minden második eladott új autó SUV

A szabadidő-autók nemcsak az új, de a használt autók között is egyre népszerűbbek.

Ahogy világszerte, úgy a magyarországi piacon is egyre népszerűbbek a szabadidő-autók. Nemcsak az új autók között figyelhető meg az SUV modellek térnyerése, de a használt autók kínálatában is kétszer annyian keresnek SUV-kat, mint 5 évvel ezelőtt – derül ki a Használtautó.hu legfrissebb statisztikáiból.

A hazai forgalomba helyezési adatok tanúsága szerint míg 2020-ban a szabadidő-autók piaci részesedése 37,8 százalék volt, addig idén ez a szám már 47,1 százalék, vagyis az értékesített új autók közül csaknem minden második az SUV modellek közül kerül ki.

„Népszerűségük nem meglepő, különösen, ha belegondolunk, hogy a gyártók egyre több modelljüket sorolják ebbe a kategóriába. Vagyis akár már az összkerékhajtás nélküli, csupán kicsit megemelt modelleket is SUV-nak hívják” – árulta el Katona Mátyás, a Használtautó.hu szakértője.

Dacia Duster és Suzuki Vitara egymás mellett

A használtautó-hirdetések között is egyre több utcai terepjárót találunk, bár számuk egyelőre jóval alacsonyabb, mint az új autók esetében. Míg 2020-ban a Használtautó.hu felületén hirdetett autók 11,6 százalékát adták az SUV modellek, addig idén ez a szám már 13,4 százalékra nőtt. Ez csaknem a duplája az 5 évvel ezelőtti mennyiségnek. A szakértő szerint ez tendencia folytatódni fog, így 5-10 éven belül az eladásra kínált használt modellek között is minden második SUV lesz.

A szabadidő-autók népszerűsége határozottan felfelé ível, még annak ellenére is, hogy méretükből fakadóan nagyobb a fogyasztásuk és fenntartási költségeik is magasabbak, így például már egy abroncsgarnitúra váltása is számottevően többe kerül, mint egy normál személyautó esetében.

 

Forrás:

Használtautó.hu

Oszd meg ezt a cikket!