
A fogyasztói társadalomban nem meglepő, hogy az autógyárak is a legnagyobb profitot próbálják kitermelni
Manapság az autógyárak nem feltétlenül csak a nagyközönségnek hoznak létre remekműveket, egyre több limitált szériás vagy akár kis darabszámban gyártott autó kerül a piacra, amiken bár nagyobb a haszon, de a kevesebb példányszám miatt az áruk is az egekben van. Népautóinkra jellemző, hogy az áruk bár mérsékelt az eladási számaikból származó bevétel mégis nagyon magas. Vegyük szépen sorba akkor, hogy melyik 8 autót keresik a világon a legjobban.
8. Honda Accord
Az Accord 1976 óta van gyártásban, azóta a Honda 17.5 millió példányt adott el belőle. Meglepőnek hathat, hogy az USA-ban a legnagyobb példányban eladott japán autóként uralja a piacot. Pályafutása során már számos változat jelent meg belőle. Először egy kisebb ferdehátút ismerhettünk meg általa, aztán készült belőle kombi, kupé, crossover és persze a legnagyobb példányszámban eladott: szedán. 2018-ban már a tizedik generáció érkezik a Honda biztonságos és kényelmes családi autójából.
7. Ford Escort
Sok embernek a mai napig megdobban a szíve az Escort szó hallatán. Megfizethető és korszerű alternatívát nyújtott a vásárlóközönségnek, de nem csak ebben remekelt a kocsi, ugyanis hátsó kerék hajtása miatt, hamar a rally versenyzők vagy hobbiautósok barátjává vált. A harmadik generáció már egy hétköznapibb vezető számára is befogadható elsőkerék hajtással készült és az Escort elvesztette sportos tulajdonságait. Gyártását világszerte 6 generáción át egészen 2003-ig folytatták, ezalatt számos formát öltött. Az Escort szerelmesei örülhetnek, érkezik egy új modell, viszont ezért egészen Kínáig kell utazni. És akkor a számok: 1968 óta 18 millió darab szelte az utakat.
6. Honda Civic
Ha a Honda a Civic autók körül kialakult poénokra építette volna a marketingkampányát, sikeresebb eladási mutatói lehettek volna. Azért így se kell szégyenkeznie, a számok továbbra is a Honda mellett állnak, több mint 18.5 millió példányban fogyott már a japán kisautó. Valójában az évek során a Civic sokat nőtt, manapság már inkább a középkategóriát erősíti. Jelenleg a 10. generáció fut az utakon, ami szintén azt bizonyítja, hogy van létjogosultsága. A Civic erőssége nem csak a jó felépítésben rejlik, a sportosság szinte hozzá nőtt a típus nevéhez. A pörgős motorok és a fejlett szelepvezérlés évek óta a Honda erőssége. Nem véletlen, hogy jelenleg is a Honda nevéhez fűződik a leggyorsabb Nürburgring kör az elsőkerekesek kategóriájában.
5. Lada Nova
Ki az, akinek ha itthon odasúgják a fülébe hogy: "kockalada" nem egyből arra az orosz csodára gondol amit a mai napig nyúznak még rallysok és dédelgetnek gyűjtők egyaránt. A Fiat 124-ről mintázott konstrukció olcsóságával és megbízhatóságával bizonyított a piacon főleg. A gyártás 1980-ban kezdődött, az 1200-es Zsiguli utódjaként. Európai pályafutásának a szigorodó emissziós normák vetettek véget, de Egyiptomban a mai napig gyártják és élvezik adottságait.
4. Volkswagen Bogár
Sokak kedvence, az aranyos és szerethető Bogár, Adolf Hitler kérésére született az 1930-as években. Az elképzelés az volt, hogy egy olyan autót hozzanak létre, amely annyira friss (korának megfelelően) és kompakt, hogy gyorsan be tudja népesíteni az akkor elkészült német úthálózatot. A tervet nem más, mint Ferdinand Porsche készítette. Gyártása már a háború előtt elkezdődött, de a legtöbb utána készült. Sosem volt erős, sosem volt gyors, de az autózás egyik legmeghatározóbb része. A bogár-láz bejárta az egész világot, 23,5 millió darab fogyott a világ egyik leghosszabb ideig gyártott autójából, ami nem kis teljesítmény.
3. Volkswagen Golf
Ha azt mondjuk, hogy Volkswagen, akkor a családos emberek nagyrészének a Golf fog beugrani egyből. A Beetle után ismét nagyot kellett alkotniuk, és az évek a Volkswagent igazolják. Az első szériát Giugiaro tervezte, így a várt siker nem maradt el. A megbízható, néha már-már kicsit túlságosan is kiszámítható modellek mellett a GTI kiadások pezsdítik fel a Golfot. A jelenleg is aktuális, hetedik generáció a hőn áhított Év Autója címet is elnyerte, amivel szépen koronázták meg a már átlépett 30 milliós számot, eladott autók tekintetében.
2. Ford F-széria
Nem várt helyen végez a Ford legnépszerűbb modellje, az F nevet viselő pickup család. 1948 óta gyártják, eleinte farmok és tanyák igavonó lovának szánták a robosztus pickupot. Ahogy telt-múlt az idő az F minősége is egyre javult így mára már egy tágas és kényelmes szabadidő autót kaphatsz az áráért. De persze a megnőtt eladási számokat muszáj volt megünnepelni a Fordnál, amit nagyon jól tettek, így született meg a V10 Super Duty kiadás. Az évek során számos díjat és kitüntetést bezsebelt, valamint sok motorsport sikert is magáénak tudhat a Ford F szériája. Több mint 40 millió modell kelt el, az eddigi 12 generáció alatt.
1. Toyota Corolla
Ugyan a japán gyártók stílusa és mentalitása nehezen jutott be a nyugati világ piacaira, de az 1966-os megjelenésük után 8 évvel már a Corolla vezette az eladási listákat. Az egyik legmegbízhatóbb négykerekűként is emlegetett Corolla, több mint 43 millió példányban kelt el. A 40 milliomodik példány bejelentésekor is olyan ütemben kapkodták az autókat, hogy a Toyota nem tudja megmondani ki vitte el a jubileumi példányt.
Nem egy élményautó, de a mindennapokra talán az egyik legjobb választás lehet, ha a biztonság a fő célunk.
1966 óta 11 generáció született, jelenleg 15 országban gyártják a japán közönségkedvencet.
- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges