A Miniszterelnökségen jártunk a budapesti és Pest megyei műszaki vizsgáztatással kapcsolatban
Érdekes megoldásokkal rukkolt elő a Főváros Kormányhivatala.
Egyesületünk ismét egyeztetést kezdeményezett a külföldről behozott személygépkocsik forgalomba helyezési eljárásának országos szinten, és főként a Budapesten tapasztalható, elfogadhatatlanul hosszúra nyúlt várakozási ideje miatt. Az elmúlt hét csütörtökön a Miniszterelnökségen történt a tanácskozás. Küldöttségünket Fojt Attila elnök és Borka J. Balázs kommunikációs igazgató képviselte. A törvényalkotókat többek között Dr. Tuzson Bence, a Miniszterelnöki Kabinetiroda kormányzati kommunikációért felelős államtitkára, Dr. Uzsák Katalin helyettes államtitkár, valamint Dr. Sára Botond, Budapest Főváros kormánymegbízottja reprezentálták. A megbeszélésen összesen 9 fő, az előbb említetteken kívül tanácsadók és folyamatszervezési kormányzati kollégák vettek még részt, tehát fontosnak tartották az általunk korábban folyamatosan küldött leveleket, és az azokban leírt problémát.
Az egyeztetés és egyben a meghívás célja az volt, hogy pontos válaszokat kapjunk a korábban levélben feltett kérdéseinkre, és javaslatokat tegyünk a megoldásra. A látogatásunk napján a budapesti helyszíneken a várakozási idő a Mozaik utcában 3 hónap, míg a Vas Gereben utcai vizsgaállomáson 40 nap volt. Ez a helyzet pedig egyértelműen tarthatatlan. A kormányzat az idei év hetedik hetében egy sajtóközleményben hozta nyilvánosságra, hogy a két vizsgahelyszín ismét kétműszakos munkarendben kezd el dolgozni, de a médiumok híradásaiból ennél több nem derült ki. Ezzel szemben személyesen már sokkal több információt kaptunk.
1., Kétműszakos munkarend. Valós a hír, ettől a héttől kezdve már dupla műszak dolgozik a Vas Gereben úti vizsgaállomáson. A tájékoztató szerint nemsokára a Mozaik utcában is.
2., Magyar Autóklub bevonása. A tervek szerint bevonásra kerülnek a Magyar Autóklub telephelyei is az első műszaki vizsgáztatás intézményébe. Ez Budapesten további 4 vizsgaállomást, országszerte pedig több mint 40 állomást jelent. Ez teljes egészében megoldaná a jelenleg kialakult helyzetet.
3., Dupla foglalások törlése. Folyamatosan gondot jelent, hogy a jelenleg működő online időpontfoglalási rendszerben többek ugyanazon alvázszámra több időpontfoglalást is leadnak, ám miután egy nepperen keresztül előbb sikerült levizsgáztatni a járművet, nem törölték a korábban foglalt időpontokat. Másik esetben pedig egyes felhasználók cserélgették az időpontfoglalásokat. Vagyis két gépen egyszerre bejelentkezve, az egyik lemondta az időpontot a másik pedig lefoglalta. Ezeket a visszásságokat a foglalási rendszer kezelői úgy küszöbölték ki, hogy fix alvázszámra lehet foglalni és nem lehet lemondani, továbbá a több időpontra is foglaló vagy már vizsgázott alvázszámú autók foglalását törlik. Ez állításuk szerint folyamatosan szabadít fel helyeket, ezért érdemes folyamatosan nézni a rendszert, hátha szerencsénk van egy-egy felszabaduló, elérhetővé váló időponttal.
A beszélgetés egyébként célravezető és konstruktív volt, a képviselt javaslatainkat meghallgatták, tájékoztattak bennünket, hogy a probléma ismert számukra. Egyes vizsgahelyek helyzetét, és az ott elérhető lehetőségeket „kimondottan jól ismerik”, ez még számunka is meglepő információ volt. Továbbá jelezték, hogy felkészültek a korrupció visszaszorítására, és további razziák várhatóak azzal a különbséggel, hogy ezt követően már nem fogják bezárni az adott vizsgabázist, hanem azonnali személycserével tovább üzemeltetik…
A változások hatása állításuk szerint 1-1,5 hónap múlva lesz érezhető, akkor mindenképpen visszatérünk a témára, és újra megnézzük a foglalási adatokat. Amennyiben Te is rendelkezel tapasztalatokkal az első műszaki vizsgáztatás kapcsán kialakult helyzetről, kérjük oszd meg velünk kommunikációs csatornáink valamelyikén.