1996 óta nem fogyott ilyen kevés új autó Európában
Az Európai Unió négy nagy piacán, Spanyolországban, Olaszországban, Németországban és Franciaországban is kevesebb új autót regisztráltak.
Az nfláció, az ellátási lánc problémái, az ismét növekvő koronavírusos-megbetegedések és a félvezetők hiánya – néhány, az autóipart sújtó problémák közül, amik a 12 hónapja tartó visszaeséshez vezettek.
Európában utoljára 1996-ban regisztráltak ilyen kevés új személygépkocsit, valamivel több mint 1,06 millió járművet. Néhány gyártó eladásai 50%-kal estek vissza - derült ki az Európai Autógyártók Szövetség pénteken közölt adataiból.
A visszaesés a Volkswagen-csoportot érintette leginkább, közel negyedével kevesebb autót adtak el, mint tavaly júniusban. Az első félévben azonban a Stellantisnál volt a legnagyobb, 21,1%-os zuhanás. A Volvo új regisztrációi 47,9%-kal estek vissza júniusban, az év első felében pedig 28,5%-kal. A Jaguar-Land Rover csoportnál 13,2%-os visszaesés következett be júniusban, a 2022-es évet tekintve viszont 34,7%-os a csökkenés.