Bizonyos autómárkákat nem értint majd az EU 2035-ös szabályozása
Bár 2035-től nem lesz forgalmazható belső égésű motoros autó az EU területén, egy egyszerű szabályt betartva néhány gyártó mégis kivétel lehet.
Azt már tudjuk, hogy az EU komolyan gondolja a 2035-ös határvonalát, melytől a területén belül nem lehet majd értékesíteni új belső égésű motoros autót. Ezzel kapcsolatban a EU Parlament nemrég szavazott és bár nem teljes egyetértésben, de elfogadták a javaslatot. Ez a kontinensen a belső égésű motoros autók végét jelenti és mivel rengeteg gyártó működik itt, ez sokuknál a dízel- és benzinmotorok fejlesztésének teljes leállását hozza magával. Persze nem minden gyártó törődött bele ebbe a dologba, van, aki új piacokat keres.
Akinek viszont erre nincs lehetősége, az beleállt a kérdésbe. Ezzel pedig nincsenek egyedül, legalábbis hazája sportautógyártói tevékenységét és az abban dolgozó polgárok munkáját féltő Olaszország is nemtetszését fejezte ki az új szabályozással kapcsolatban. Mivel nem ők volt az egyetlenek, az EU kénytelen volt lazítani a szabályozáson és megérkezett a legújabb formája, mely talán még megosztóbb, mint a korábbi. Az évi 1000 darabos gyártást meg nem haladó autószériák megmaradhatnak belső égésű motorral is.
Ezzel olyan márkáknak kedveznek, mint a Pagani, a Koenigsegg, a Bugatti vagy a Lamborghini és Ferrari bizonyos szériái. Tehát míg az átlagembernek marad a használt autó és annak életbentartása, esetleg a húzósabb árú villanyautó, addig a gazdagok továbbra is élvezhetik a dubörgő kipufogókat.
Ismét az történik, ami a világban már annyiszor előfordult, hogy a drasztikus változások a tehetősebbeket érintik a legkevésbé majd. Nem véletlen, hogy annyi ország felszólalt az EU 2035-ös terve ellen, a szavazás viszont már lezárult, bele kell törődni. Nagy-Britannia például kilépett az Európai Unióból pár éve, bár elektromosítási tervek már náluk is vannak. A miénkkel összefüggésben ott is 2035 környékére tervezik, de akkor kérdés, hogy mi lesz a büszke és legendás brit sportautógyártókkal?
Hiszen ott a Morgan, a McLaren, a BAC, az Ariel vagy a Ginetta. Bár ha rájuk gondolunk, akkor sem kellene több, mint az ezer darabos gyártást engedélyező módosítás. Ezek a gyártók sem lépik át ezt a mennyiséget, talán még éves darabszámmal sem.
Nyitókép: Bugatti