Nagyot ugrott a Jaguar - még most is mennek a luxuskocsik

Forrás: gazdasagiradio.hu 

A magyarországi autóértékesítés mintegy 10 százalékos visszaesése közben növelni tudta értékesítését tavaly a Jaguar márka, hasonlóan a prémium szegmens más szereplőihez.

A Jaguar magyarországi forgalmazója, a Cél Motors adatai szerint 2008-ban 71 Jaguart értékesíttetek, 11 százalékkal többet, mint 2007-ben. A tavaly óta az indiai Tata Motors tulajdonában lévő luxusmárka a nemzetközi piacon 8 százalékos bővülést mutatott fel 2007-hez képest. Oroszországban 50 százalékkal, a Közel-Keleten 25 százalékkal, Kínában 35 százalékkal bővültek a Jaguar eladásai 2008-ban.

A magyarországi importőr a növekedést egyértelműen a tavaly bevezetett új XF modellnek tulajdonítja, az eladott 71 járműből 45 volt XF. A modell várhatóan megalapozza a 2009-re tervezett növekedést is, az idén megjelenik dízel változata.

Az év során a gyár több modelljét is új generációs motorokkal hozza forgalomba, amelyekkel a szén-dioxid-kibocsátással, valamint az üzemanyag-takarékossággal kapcsolatos elvárásokhoz próbál igazodni. A Jaguar és a Land Rover már bejelentette, hogy a következő időszakban 400 millió fontot költ kutatás-fejlesztésre, és további 800 millió fontot fordít kifejezetten új környezetvédelmi technológiák fejlesztésére.

A Tata Motors másik luxusmárkájából, a Land Roverből a Cél Motors tavaly 173 darabot adott el Magyarországon, míg 2007-ben 291-et.

A Cél Motors közölte: az általa értékesített autóknál magas a finanszírozott autók részaránya, azonban általában 30-50 százalékos kezdőrészlettel történik a finanszírozás, ezért várhatóan nem lesz szükség az üzletpolitika változtatására ezen a területen.

A Cél Motors értékesítési tevékenységében továbbra is elsősorban Budapestre koncentrál. Decemberben újra megnyílt az átépített Soroksári úti központ, ahová a szerviz a tavasszal költözik vissza. A beruházás a cég tájékoztatása szerint folytatódik, várhatóan újabb márkakereskedések nyílnak a dél-pesti autós központban.

Oszd meg ezt a cikket!